Magnez

Magnez w tabletkach

Magnez (Mg) to jeden z najważniejszych pierwiastków w organizmie człowieka, który — obok potasu, — jest głównym kationem wewnątrzkomórkowym organizmu. Pełni wiele różnorodnych funkcji: bierze udział w budowie kości i zębów, uczestniczy w syntezie białka, przewodnictwie nerwowym i kurczliwości mięśni, jest niezbędny dla prawidłowego przebiegu ponad 300 reakcji enzymatycznych, reguluje pracę układu nerwowego itd.

Niedobór magnezu — objawy

Do najważniejszych objawów niedoboru magnezu, zaliczamy m.in.

• drganie powiek,
  • skurcze mięśni (głównie łydek),
  • drętwienie i mrowienie kończyn dolnych,
  • zmęczenie,
  • wypadanie włosów i łamliwość paznokci.

Poważne, długotrwałe niedobory mogą powodować takie problemy, jak np. zawroty głowy, nadmierna pobudliwość mięśniowa, stany lękowe, bezsenność, apatia i depresja. Warto więc już przy pierwszych symptomach uzupełnić niezbędne dla zdrowia minerały.

Magnez i witamina B6

Leki z magnezem często wzbogacane są witaminą B6, która skutecznie zwiększa komórkowe wchłanianie tego pierwiastka, wpływa na jego prawidłowy transport do wszystkich tkanek i utrzymanie optymalnego stężenia jonów magnezowych.

Magnez — lek lub suplement

Dieta uboga w produkty, które zawierają magnez, wzmożony wysiłek fizyczny, silny stres, ciąża i okres karmienia, a także symptomy wskazujące na niedobór to kilka podstawowych wskazań do przeciwdziałania lub uzupełnienia ewentualnych deficytów. W aptece znajdziesz wiele suplementów diety z magnezem, ale pamiętaj, że nie są one tym samym co leki. Skuteczność preparatów zawierających cytrynian magnezu bądź mleczan magnezu jest znacznie wyższa niż produktów z tlenkiem magnezu (np. kapsułki, tabletki musujące).

Magne B6 i inne preparaty

Magne B6 to produkt dostępny w naszej ofercie, zapewniający dobrze przyswajalny magnez. Odpowiednio dobrana dawka pozwala skutecznie łagodzić objawy wynikające z niedoborów magnezu i witaminy B6. Znajdziesz u nas też inne preparaty w formie tabletek, np. NeoMag Forte, Neomag Cardio itd. Suplementy z magnezem występują pod postacią kapsułek, tabletek musujących, a nawet ampułek (tzw. shot).

Zobacz jako Siatka Lista

Produkty 10