Darmowa dostawa do paczkomatu za zamówienia powyżej 149,00 zł

Kwasy tłuszczowe OMEGA

Zobacz jako Siatka Lista

Produkty 1-12 z 18

Strona
na stronę

Kwasy tłuszczowe omega

Kwasy tłuszczowe omega to niezbędne, nienasycone kwasy tłuszczowe, które wspierają działanie całego organizmu. Można dostarczać je wraz z jedzeniem, ale często spożywa się zbyt mało składników zawierających ich odpowiednią ilość. Tymczasem niedobór kwasów omega może wywołać poważne nieprawidłowości w organizmie człowieka. Sposobem zapobiegania takim sytuacjom jest odpowiednia suplementacja.

Znaczenie kwasów tłuszczowych omega 3 i 6

Kwasy tłuszczowe omega 3 i 6 wpływają pozytywnie na wiele procesów przebiegających w organizmie człowieka. To zdrowe tłuszcze, które:

  • obniżają poziom złego cholesterolu,

  • regulują ciśnienie tętnicze krwi,

  • wspomagają działanie układu immunologicznego,

  • zmniejszają ryzyko chorób układu krążenia,

  • działają przeciwzapalnie,

  • wspomagają pracę mózgu,

  • poprawiają widzenie,

  • wzmacniają kości i stawy,

  • zmniejszają ryzyko powstania alergii,

  • wspomagają funkcjonowanie skóry,

  • mają właściwości przeciwzapalne.

Wspierają więc niemal cały organizm, wspomagając jego działanie. Zastępują niezdrowe tłuszcze trans.

Rodzaje kwasów omega 3 i 6

Istnieje kilka rodzajów kwasów omega 3 oraz 6. Kwasy omega 3 to wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Wśród nich wyróżnia się:

  • kwas alfa linolenowy, który opóźnia procesy starzenia i ma korzystny wpływ na regenerację organizmu;

  • kwas eikozapentaenowy - odpowiedzialny jest za kondycję serca i układu krwionośnego;

  • kwas dokozaheksaenowy - wspierający działanie układu nerwowego.

Kwasy tłuszczowe omega 6 to także wielonienasycone kwasy tłuszczowe, wśród których wyróżnia się:

  • kwas linolowy - działa przeciwcukrzycowo i zapobiega otyłości;

  • kwas gamma linolowy - działa korzystnie na regenerację skóry;

  • kwas arachidonowy - oddziałuje na układ naczyniowy.

Obecność wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3 i 6 jest więc niezwykle ważna dla funkcjonowania całego organizmu.

Naturalne źródła kwasów omega

Organizm człowieka nie może sam sobie wytworzyć kwasów omega 3 i 6. Muszą być dostarczane z zewnątrz w pożywieniu, z wykorzystaniem naturalnych źródeł oraz dzięki suplementacji. Na szczęście istnieje wiele sposobów, by dostarczyć sobie zdrowych kwasów omega. Gdzie je znaleźć? Kwasy tłuszczowe omega 3 są w produktach takich jak:

  • tłuste ryby morskie (np. łosoś, makrela, tuńczyk, śledź),

  • orzechy włoskie,

  • migdały,

  • oleje roślinne (np. olej lniany, olej słonecznikowy, olej rzepakowy, olej sojowy).

Źródłem kwasów tłuszczowych omega 6 są:

  • pistacje,

  • migdały,

  • nasiona słonecznika,

  • pestki dyni,

  • orzechy nerkowca,

  • orzechy laskowe,

  • orzechy brazylijskie,

  • oliwa z oliwek,

  • nasiona sezamu,

  • awokado,

  • oleje roślinne (np. olej słonecznikowy, olej z pestek winogron).

Warto pamiętać, że wartościowe kwasy omega 6 zawierają oleje tłoczone na zimno. Dostarczając je, zapewniasz sobie odpowiedni ich poziom do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Bywa jednak, że dieta okazuje się niewystarczająca. Często spożywa się zbyt mało jedzenia, zawierającego odpowiednią ilość kwasów omega 3 i 6 dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Warto włączyć więc suplementację, uzupełniającą te niedobory. W naszej drogerii internetowej znajdziesz kwasy tłuszczowe omega w kapsułkach. Są to zarówno wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega 3 i 6 oraz jednonienasycone kwasy tłuszczowe omega 3 i 6.

Objawy niedoboru i nadmiaru kwasów omega 3

Kwasy omega 3 i 6 powinny być obecne w codziennej diecie. Są konieczne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Tymczasem są to jedne z najbardziej deficytowych tłuszczów w diecie wielu osób. Przyczyny niedoboru kwasów tłuszczowych omega związane są z trendem spożywania żywności wysoko przetworzonej, opartej w większości na szkodliwych tłuszczach trans. Czym może grozić ich niedobór? To bardzo wiele dolegliwości, pogarszających stan zdrowia, takich jak:

  • osłabiona odporność,

  • nadciśnienie,

  • alergia,

  • zaburzenia koncentracji i depresja,

  • problemy ze skórą i włosami.

Czy kwasy tłuszczowe omega 3 i 6 można przedawkować? Jest to mało prawdopodobna sytuacja, jeśli ich podaż następuje wyłącznie z jedzeniem. W przypadku suplementacji także trudno doprowadzić do nadmiaru ich ilości w organizmie, jeśli stosuje się do zaleceń, znajdujących się na każdym opakowaniu produktu. Warto pamiętać, że kwasy omega 3 i omega 6 należy zawsze stosować zgodnie ze wskazaniami, jak wszystkie suplementy diety.

Dlaczego warto suplementować kwasy tłuszczowe omega?

Dziś niedobór dobrych kwasów tłuszczowych jest zjawiskiem bardzo częstym. Wynika to ze stylu życia i niezdrowych trendów, związanych z jedzeniem. Spożywa się za mało tłustych ryb, orzechów, nasion i olejów roślinnych, zastępując je żywnością przetworzoną. Wynika to z wielu przyczyn.

Suplementacja jest sposobem na przywrócenie właściwej równowagi w organizmie i łatwą formą dostarczania cennych składników, wpływających korzystnie na zdrowie. Wystarczy codziennie przyjmować odpowiednią dawkę kwasów omega 3 i 6 w kapsułkach, by uzupełniać te niedobory. Oczywiście nie oznacza to, że można nie przejmować się dietą. Warto połączyć oba te sposoby, by zapewnić sobie odpowiednią ilość dobroczynnych substancji, regulujących wiele procesów w organizmie.

Jak dużo kwasów omega należy przyjmować dziennie?

Suplementując kwasy omega 3 i omega 6, trzeba pamiętać by zachować równowagę pomiędzy nimi. Stosunek pomiędzy omega 3 i omega 6 powinien wynosić 1:5 lub 1:6. W przeciwnym razie może dochodzić do zaburzenia ich wchłaniania.

Warto więc pamiętać, by stosować się do zaleceń, znajdujących się na ulotce i nie przekraczać zalecanych dawek, które należy dostosować do wieku. Jakie jest zapotrzebowanie organizmu na kwasy omega 3 i 6? Wygląda następująco:

  • dorośli - 250 mg,

  • dzieci do 24 miesiąca życia - 100 mg,

  • dzieci i młodzież w wieku 2-18 lat - 250 mg.

Warto te ilości uzupełniać dietą i spożywać tłuste ryby co najmniej 2 razy w tygodniu. Powinny pochodzić z bezpiecznego źródła.

Znaczenie kwasów omega 3 i 6 jest bardzo ważne dla organizmu, dlatego połączenie zdrowej diety z suplementacją to sposób na pełnowartościową, zdrową dietę. W naszej drogerii internetowej znajdziesz różne rodzaje suplementów zapewniających kwasy omega. Włącz je do swojej diety i ciesz się pełnią życia!

Copyright © 2020-present DrZdrowie. All rights reserved.